Thursday, March 31, 2011
Thursday, March 24, 2011
HOT HOT HOT MEMBARA & SUPRISE 4 me
pepagi key... pepagi lagi ada sorang makcik nie dah buat haku marah...very the hot hot hot today u no...!!!!!! yang haku geram tu bukan salah kami kat ofis pon, kami cakap secara general... tapi dier yang terasa lebey lebey... tension haku tau... banyak benda haku nak settle... tapi disebabkan kes nie pagi tadi... hilang mood nak wat kerja... yang lagi membengangkan haku... benda nie berlarutan sampai ke tengahari...dan biler dier masuk ofis ada jer mulut celupar dier yang sindir sinis kat kami kat ofis...memang tekanan perasaan tau... tapi disebabkan dier tu TUA...aku malas nak lawan lawan...dan biarlah dier layan blues dier tuh... tapi haku nie payah sikit nak reda... walau aku diam-diam... tapi dalam hati tuhan jer yang tahu... agaknyer makcik tu nak monopose kot...haiiihhh...balik jer dari ofis tadi... hati aku masih geram... tapi dah kuranglah dari pagi tadi... tapi ada 2 suprise yang MYlovelyHUBBY aku kasi...heheheh... taraaaaaaaaaaaaaaa....
...SI PUTIH...gebukan... comey sangat... haku masuk jer pagar rumah... teruja sangat...sib baik tak melompat ko... hahaha... geram sungguh...haku suka... tapi nak pegang haku takut...geli...hehehee... tapi kucing haku tak geli pulak...hahahaaa.... tengok tu dah 4 ekor koleksi arnab kami...somey somey belaka... hihhiiiii...aku suka...aku suka...aku suka...
tapi yang paling aku suka...nie dier....

seTUPPERWARE DURIAN...dari MYlovelyHUBBY... haduiiii... haaa kan haku dah kata... hanya hubby aku jerk yang tahu dan boleh mencairkan dan menyejukkan hati haku yang panas nie... hehehe... dapat jer durian...sengap terus... hahahaa.... wokehlah... haku nak tido dah... nak tido dengan senyuman sambil memeluk "bantal bucuk"..hehehe... gud nite all's...

seTUPPERWARE DURIAN...dari MYlovelyHUBBY... haduiiii... haaa kan haku dah kata... hanya hubby aku jerk yang tahu dan boleh mencairkan dan menyejukkan hati haku yang panas nie... hehehe... dapat jer durian...sengap terus... hahahaa.... wokehlah... haku nak tido dah... nak tido dengan senyuman sambil memeluk "bantal bucuk"..hehehe... gud nite all's...Sunday, March 20, 2011
MEMORY LANE YANG TAK MENGHAMPAKAN
seronok berjalan di sepanjang jalan MEMORY LANE atau dikenali sebagai LOKIN... memang tak menghampakan... selalunyer kami akan sampai pepagi dalam kul 7 lebih, pegi makan dulu baru start berjalan... dan selalunyer dah tengahari dalam kul1@2 baru kami keluar dari situ... tengoklah kalau ada yang berkenan, kami akan beli... kalau tidak sajer jalan-jalan... untuk hari nie kami berjalan-jalan sajer... ada yang berkenan, tapi reganya boleh tahan...huhuhuu... biasalah lokin sekarang nie ramai orang luar yang datang untuk cari barangan koleksi masing masing, jadi peniaga mulalah demand semacam... kadang-kadang sampai rasa harga tu tak munasabah... kami memang selalu pegi lokin nie... sebab aku dan MYlovelyHUBBY memang peminat barangan antik... nak tengok barangan antik kami... heheheh... nanti aku update sikit demi sikit barangan antik kami yerk... tapi bukan untuk dijual tau... hanya untuk perhiasan.... nak baring sat, kepala haku dah sakit... panas sungguh tadi...huhuhuuu cau cin cau...Saturday, March 19, 2011
NAZMIE MOBILE SALON DAH ADA LINK SENDIRI
alhamdulillah...NAZMIE MOBILE SALON dah ada link sendiri di FACEBOOK... selangkah lagi kejayaan untuk NAZMIE MOBILE SALON...umie doakan semoga perniagaan ini akan terus kekal dan memberikan kepuasan kepada semua pelanggan... kepada yang berminat marilah sama-sama kita ke NAZMIE MOBILE SALON untuk mendapatkan serba sedikit info perkhidmatan yang saya sediakan serta pakej pakej yang saya sediakan juga promosi-promosi yang dari bulan ke bulan akan saya sediakan juga....BERMALAS-MALASAN DI RUMAHKU SYURGAKU
berhujung minggu di rumah sajer... faham-faham jer lah dah tengah tengah bulan nie dek non...hehhee idak ler nak berjalan kemana2 pun... duk umah jerk... pepagi tadi MYlovelyHUBBY ajak gi pasar tuk beli bekalan basah yang tinggal tak seberapanyer di dalam peti ais tuh... tapi haku malas sungguh nak keluar... almaklumlah... karang nak keluar nak kena mandi (of course ler kan... idak ler sanggup haku nak kuar umah tak mandi...waakkaka) hehehe... pastu nak bersiap dan bermake up bagai... hadeeiii... kadang2 datang jugak mood malas tuh... jadi aku cakap kat hubby, aku masak jer apa yang ada kat dapur tuh...
Friday, March 18, 2011
MOI UDANG KERING BERSANTAN
RESEPI MOI UDANG KERING BERSANTAN
1 cawan beras
segenggam udang kering
segenggam cendawan butang (yang telah direbus)
1/2 biji bawang merah - dihiris
2 ulas bawang putih - dihiris
2 inci halia - dihiris
2 cawan air
1 cawan santan
1 kiub ayam
secubit garam
UNTUK HIASAN
segenggam makaroni curly - yang telah direbus
CARA MEMASAK
beras yang telah dicuci, direbus dengan air bersama udang kering, cendawan, bawang merah, bawang putih dan halis sehingga beras kembang, kemudian masukkan kiub ayam dan garam, akhir sekali masukkan santan dan sedia untuk dihidang dan dihias bersama makaroni.
->SELAMAT MENCUBA<-
beras yang telah dicuci, direbus dengan air bersama udang kering, cendawan, bawang merah, bawang putih dan halis sehingga beras kembang, kemudian masukkan kiub ayam dan garam, akhir sekali masukkan santan dan sedia untuk dihidang dan dihias bersama makaroni.
->SELAMAT MENCUBA<-
GROUP NAZMIE MOBILE SALON

semalam baru aku set upkan Group Nazmie Mobile Salon haku di Facebook... insyaallah group nie aku buat untuk syer dengan semua kengkawan tentang kecantikan dan tips-tips baik dalam kecantikan, make up atau apa sajer, kepada semua kengkawan yang nak join group nie bolehlah add umie di Facebook/Nazlmie Ummie... insyaallah kiter akan bersama-sama kongsi ilmu dan juga tips2 yang berguna, disamping itu juga umie akan sentiasa update promosi-promosi yang Nazmie Mobile Salon adakan, jangan risau dan jangan gusar, harga sangat berpatutan dan kepada semua warga Ipoh, Batu Gajah dan berdekatan dengannya, marilah kiter bersama-sama kiter menjaga kecantikan, boleh contack saya bila-bila masa sahaja untuk membuat temujanji...
Subscribe to:
Posts (Atom)



