Sunday, June 26, 2011

SELAMAT HARI LAHIR AYAH



SELAMAT HARI LAHIR YANG KE 58 TAHUN UNTUK AHAHANDA TERSAYANG

hari nie 26/6/2011 genap umur ayahku 58 tahun... YA ALLAH... aku doakan semoga ayah sentiasa diberikan kesihatan yang baik, dimurahkan rezeki dan ceria-ceria selalu...

kami anak-anak ayah, menantu dan cucu-cucu ayah... SAYANGGGG... sangat sangat kat ayah...





bila aku renung... aku tatap gambar gambar ayah nie... sebak dan sebu rasa hatiku... kurus dah ayah aku sekarang nie... lepas buat operation jantung by-past 3 tahun sudah... ayah makin susut... tapi sekarang nie ok sikitlah berbanding dulu... dan ayah pun dah boleh makan dengan berselera... kalau dulu...ayah asyik tak ada selera... maybe sebab operation tu buat sistem dalam badan ayah tergganggu... kami bersyukur YA ALLAH...

aku adalah anak yang paling rapat dan manja dengan ayah...
kalau korang nak tahu sepanjang aku bersekolah dari tadika hinggalah ke tingkatan 5... aku tak pernah ambil report card sendiri... semua ayah yang ambilkan... dan yuran sekolah aku dari tadika hinggalah ke tingkatan 5... aku tak pernah bawak duit bayar pada cikgu... semua ayah aku yang datang bayarkan... sehinggalah dulu... masa aku belajar di SM Vokay Kuala Kangsar... tetaip minggu ayah akan jenguk aku kat sana... masa tu ayah naik vespa jerk... kalau ayah tak datang... memang aku akan menagis malam harinyer... manja sungguhkan... huhuhuu

YA ALLAH... sambil aku menaip nie, air mataku berjujuran mengiringi setiap ketukan di keyboard ku ini... aku tak boleh bayangkan jika ayah dah tak ada satu hari nanti...

ayahku memang garang... biasalahkan... ayah ketua keluarga... ayah garang untuk mendidik kami adik beradik... aku bersyukur YA ALLAH... kerana punyai seorang ayah yang bertanggungjawab dan sentiasa memberikan kami yang terbaik... teringat dulu-dulu... aku dan adikku nombor 2... berjual kuih di hospital batu gajah, ayah yang tiap hari mengiringi kami ke hospital untuk bawak raga kuih... ayah jugak... setiap kali habis syif sebagai attenden hospital... ayah tak pernah rehat... balik dari kerja... ayah sambung pulak buat kerja2 ketukangan... kadang2 kami adik beradik serta mak... sentiasa menolong ayah... sekarang jugak..ayah tak reti duduk diam... walaupun dah pencen... tapi ayah cuba sedaya upanya untuk mengerjakan kebun pusaka arwah tok&opah di parit...

syukur alhamdulillah... anak-anakmu kini masing-masing punyer kerja yang menjamin masa depan... TERIMA KASIH AYAH...

banyak kenangan aku dan ayah yang sampai kini tak boleh aku lupa... susah senang kami bersama-sama harungi... dan ayah juga banyak meluahkan perasaan suka dukanyer padaku... itu sebab kami rapat.... adik beradik yang lain semua rapat dengan mak... tapi sekarang nie ayah dah tak garang... ayah jadi seorang yang cool jerk... maybe sebab faktor umur sama dan sekarang ayah dah ada cucu-cucu... jadi ayah tak boleh garang dengan cucu-cucu... kuasa cucu mengatasi segalanyer... :-D

hari nie untuk agenda ayah... kami akan bawak ayah untuk beli hadiah apa yang ayah nak... kami adik beradik akan belikan... dan selepas itu... kami pergi belanja ayah&mak makan dimana mereka nak makan... kami tak kisah... kami bawak...insyaallah....

No comments:

Post a Comment

::}teratakCINTAnazmie{::

Related Posts with Thumbnails