Tuesday, May 3, 2011

ULANG TAHUN PERKAHWINAN YANG KE-4

pejam celik... pejam celik... dah 4 tahun usia perkahwinan kami, terasa macam baru sajer melangsungkan penikahan dan bersanding di atas pelamin yang indah...

Ya Allah,
Limpahkanlah rasa cinta kepada kami,
Yang Kau jadikan pengikat rindu Rasulullah dan Khadijah Al Qubro
Yang Kau jadikan mata air kasih sayang
Ali bin Abi Thalib dan Fatimah Az Zahra
Yang Kau jadikan penghias keluarga Nabi-Mu yang suci.

Ya Allah,
Cukupkanlah permohonan kami dengan ridlo-Mu
Jadikanlah kami Suami & Istri yang saling mencintai di kala dekat,
Saling menjaga kehormatan dikala jauh,
Saling menghibur dikala duka,
Saling mengingatkan dikala bahagia,
Saling mendoakan dalam kebaikan dan ketaqwaan,
Serta saling menyempurnakan dalam peribadatan.

Ya Allah,
Sempurnakanlah kebahagiaan kami
Dengan menjadikan perkawinan kami ini sebagai ibadah kepada-Mu
Dan bukti ketaatan kami kepada sunnah Rasul-Mu.

Amin Allahumma Amiin……

mengimbau kembali detik detik bersejarah kami berkenalan, memang tak sangka yang rupanya jodohku bukan dengan orang jauh...kecil dunia nie sebenarnya... :-D sebenarnya kami dikenalkan oleh kawan baikku emma... tapi emma hanya berikan no telefon hubby pada aku, soh aku contack my hubby... masa nie aku ambillah jugak no telefon tu... dah kawan bagi kan...hehhee... tapi aku tak telefon pun... aku simpan jerk... sebab prinsip hidup aku tak ada istilah "perigi mencari timba"... hehehe... sebab pada aku... kalau orang lelaki nak kat aku, depa yang akan cari aku... bukan aku yang cari depa.... ceeehhhh ayatttt... hahahaha... yerlah kan... masa bujang bergetah lagik kan... nak tengok gambo... isskkk tak payah ler... sebab semua gambo2 masa bujang...tak senonoh belaka...seksa ai tengok u... hahaha... alahai masa bujang kan... hehehee...

tapi nak dijadikan cerita... PRINSIP HIDUP haku telah MEMAKAN haku kembali... tapi tak per... BERBALOI BALOI yang haku dapat lepas tuh... kikikiiii... :-D... no telefon yang dah lama haku simpan tuh... ntah macam mana haku terjumpa balik dalam selit selit novel haku... heheheh dengan gatei tangan...sajer haku meseg nombor tuh... simple jerk... "hai...boleh berkenalan"... aaaaarrrrrrrrrrr malus malus malus berbulussss.... kakakakaa.... sampai jer meseg tuh... orang di sana call haku... eerrkkk... :-O.. terkezut haku... dan start hari tuh... orang di sana tuh akan call dan meseg haku... haku cam biasa... still jual maheiii... ceeehhhhh... hihihiiii... perkara nie terjadi...waaahhh terjadi kooo... hehehe... dalam tahun 2006 gituh... kami tak pernah jumpa masa nie... tak tahu ruper manalah orang di sana tuh... hanya bersembang dan meseg di telefon sajer... lama jugak perkenalan kami melalui phone... akhirnya kami memgambil keputusan untuk berjumpa semasa cuti hari raya... aku ambil cuti awal untuk raya tahun tuh... kami janji untuk berjumpa di Restoran Cinta Rasa di pasir putih jerk... berbuka puasa bersama-sama... masa tu barulah kami bersua muka...hehhee... not bad... gateeiiii.... :-P hehehee... kemudian perjumpaan kami yang seterusnya adalah masa raya ke 4... orang di sana tuh datang beraya ke rumah aku dan bawak sorang kawan... hehehe... dan seterusnyer....



inilah FIRST DATE kami tau... hehehehe... kami ke CAMERON... sepanjang perjalanan ke sana kami mengenal hati budi masing-masing... dan sejujurnya berceritakan perihal masing-masing... dan perkara yang paling aku tak boleh luper... turun jer dari cameron petang tuh... hubby terus ajak ke rumah keluarganya di ipoh... hadoiii segan wooo... masa tu kan raya lagik.. jadi pergi tuk berayalah kan... hehehe... tapi yang lawaknyer... dan membuat aku terkedu ialah... masa aku datang tu..keluarga hubby nie... terus cari tarikh untuk bertunang... :-O... biar betoi...!!!! hahahaa... yang lawaknyer lagik... balik jer dari situ... aku terus cerita kat keluarga aku... mak&ayah haku terkejut... "biar betul along...ribut tak der... taufan tak der..nak bertunang"... hahahaaaa... lawak kan... haku pong memang terkedu sungguh... declare untuk couple pong idak... terus hubby nak ajak bertunang... hehehee.... selepas 2 minggu selepas itu selesailah pulak urusan merisik.... dan seterusnya...



tanggal 25/11/2006...aku bertunang... inilah kawan baikku, emma yang telah menjodohkan kami... semoga emma akan terus bahagia dan ceria hingga ke akhir hayat..amin



dan tanggal 3/5/2007...SYUKUR ALHAMDULILLAH... kami telah selamat diijabkabulkan... dan sah menjadi suami isteri...

kemudian 5/5/2007...kami bersanding di DEWAN BANDARAYA BATU GAJAH... kami buat kenduri gabung sekali pihak perempuan+lelaki....


dan inilah kami sekarang... selama 4 tahun usia perkahwinan kami...pelbagai cobaan dan dugaan yang melanda... syukur alhamdulillah... ALLAH tetapkan hati kami... sentiasa bertambah kasih sayang dan cinta kami... semoga jodoh ini akan kekal hingga ke akhir hayat kami... amin ya rabbalalamin...

panjang pulak haku berfeeling feeling nie yerk... hehehehe.... wokehlah korang... layankan ajerlah mood haku yang tengah SEGAR BUGAR DAN SEDANG KEMBANG MEWANGI nie yerk... heheheh... LAYANNNNNNNNNNNNNNNNNN ;-P

2 comments:

  1. Selamat Ulang Tahun..Semoga Perkahwinan Kekal Bahagia Sepanjang Hayat...Saya pun 31/5 nie akan masuk 4thn berkahwin..semoga kita berdoa utk dikurniakan cahaya mata dlm masa terdekat nie :) amin..

    ReplyDelete
  2. terima kasih SHS...
    SELAMAT ULANG TAHUN PERKAHWINAN jugak untuk awak... insyallah...kita doa sama2 yer...aminnn

    ReplyDelete

::}teratakCINTAnazmie{::

Related Posts with Thumbnails